Cine am fost ?
În primii ani (1921-1925), școala a funcţionat în spaţii modeste, unul dintre acestea fiind pus la dispoziţie de CONSTANTIN I. CARABELLA pentru perioada 1923-1925. Din 1925, şcoala a beneficiat de noua clădire, construită pe un teren donat de acelaşi fruntaş politic local. Inaugurarea clădirii a avut loc la 13 decembrie 1925, în prezenţa miniştrilor I.G. Duca, Gheorghe Mârzescu, dr. C. Angelescu (pe atunci, Ministrul Instrucţiunii Publice).
În toţi acesti ani de activitate, liceul nostru a funcţionat fără întrerupere, schimbându-şi doar denumirea, după cum urmează:
- • Liceul „Constantin şi Maria Carabella” (1925-1948)
- • Şcoala Medie nr.1 (1948-1968), Liceul Teoretic nr.1 (1968-1977)
- • Liceul Industrial „Grigore Alexandrescu” (1977-1990)
- • Liceul Teoretic „Grigore Alexandrescu” (1990-1997)
- • Liceul Teoretic „Constantin Carabella” (1997-1999)
Cine suntem ?
Din 1999, prin Ordin al Ministrului Educaţiei Naţionale, am devenit Colegiul Naţional „Constantin Carabella”, unitate reprezentativă a învăţământului dâmboviţean şi, prin performanţe, a şcolii româneşti contemporane.
Personalul didactic al colegiului cuprinde 61 cadre didactice, din care 42 titulari, 4 profesori de la CJRAE, 2 profesori detaşaţi în interesul învăţământului, 4 profesori pensionari, 8 suplinitori şi un profesor asociat. Referitor la perfecţionarea prin grade didactice şi doctorate a profesorilor, 39 profesori au gradul didactic I, din care 4 profesori cu doctorat și 8 profesori au gradul didactic II; 12 profesori au definitivatul în învăţământ, iar 2 profesori sunt debutanţi.
În anul școlar curent, cei 782 de elevi sunt repartizați în 28 de clase, din care 4 în învățământul gimnazial și 24 în învățământul liceal, respectiv16 clase de profil real (specializarea matematică - informatică) și 8 de profil uman (specializarea filologie). Elevii provin din familii în care cel puțin un părinte are studii superioare (54,75%), părinții sunt interesați de dezvoltarea copiilor lor și le oferă acestora condițiile necesare pregătirii pentru examenele naționale (implicit accesul la tehnologia informatică modernă). Elevii şcolii au devenit prezenţe constante în olimpiadele şi concursurile şcolare, ajungând la performanţe naţionale şi internaţionale. În ultimii 20 de ani, peste 300 de elevi capabili de performanță au participat la etapa națională a olimpiadelor școlare sau a altor concursuri școlare, cei mai buni obținând rezultate notabile la matematică, fizică, chimie, astronomie, istorie, limba și literatura română, limba engleză, limba neogreacă, educație fizică și sport. Performanţele elevilor colegiului au fost recunoscute prin acordarea a trei „Diplome de excelenţă”: în anul 2008, de către Guvernul României, și în anul 2014, de către Ministerul Educației Naționale, pentru palmaresul realizat în domeniul educaţiei şi poziţia de excelenţă deţinută în galeria de olimpici ai şcolii romaneşti, iar în 2010, de Universitatea Politehnică din București, drept omagiu adus generațiilor de profesori ai școlii de ieri, de azi, de mâine.
Baza materială a colegiului este funcțională, unitatea școlară fiind reabilitată în perioada 2010-2012, prin Programul Regio SMIS 4307. În prezent, infrastructura unității este compusă din: 28 săli de clasă, 7 laboratoare (3 informatică, 1 chimie, 1 biologie, 2 fizică), 3 anexe (1 informatică, 1 chimie, 1 fizică), o bibliotecă, o sală de sport, un cabinet de orientare şi consiliere profesională, 3 spații administrative alocate activităților de secretariat, contabilitate, administrator de patrimoniu și 3 spații alocate pentru: activitatea CEAC, activitatea CȘE, activitatea Asociației de părinți Pro Educație Carabella. Conexiunea internet este asigurată la nivelul laboratoarelor de informatică şi de fizică, în cancelaria profesorilor, bibliotecă, cabinetele directorilor și spațiile administrative alocate serviciului secretariat și contabilitate.
Ataşamentul pentru valorile tradiţiei, justificat de îndelungata istorie a liceului, nu a exclus niciodată disponibilitatea de adaptare la nou. În acord cu principalele documente europene în domeniul educației ce promovează conştiinţa diversităţii culturale, ne-am implicat în proiecte şcolare, în parteneriat cu instituţii similare din ţări ale UE, dar şi de Departamentul pentru educaţie al SUA, în parteneriat cu Constitutional Rights Foundation din Chicago şi Constitutional Rights Foundation din Los Angeles etc. Astfel, în intervalul 2004-2014, instituția noastră a implementat 4 proiecte în cadrul programului Comenius: un proiect lingvistic („Adventure in Languageland”, 2004-2005), 3 parteneriate multilaterale Comenius („Riches de notre mémoire et de notre heritage culturel construisons un quotidien européen”, 2004-2007; “Cross Perspectives On Exile”, 2009-2011; “HYPTEUT- Healthy Young People of Today Are The Future of Europe Tomorrow”, 2012-2014). Proiectelor Comenius li se adaugă două proiecte eTwinning: “Let’s Make Our School Green!” (2008-2009) și “Unity through Diversity” (2007-2009). În luna martie 2009, coordonatorului proiectul “Unity through Diversity” i-a fost acordat Certificatul European de Calitate. În anul școlar 2009-2010, colegiul nostru a coordonat proiectul “Journalism Advocates. Active, Democratic Citizenship” (ACES), desfășurat în parteneriat cu școli din Bulgaria și Cehia. În cadrul acestui proiect, au beneficiat de mobilități 4 profesori și 5 elevi. Din anul 2008, calitatea activităţii de cooperare europeană a fost recunoscută prin acordarea, de către ministerul de resort, a titlului de „Şcoală Europeană”, ca mai apoi in anul 2011 să primească din nou acest titlu.
0 comentarii